Vitamin Linked to Decreasing Risk of Heart Diseases and Diabetes
Vitamin Linked to Decreasing Risk  of Heart Diseases and Diabetes

A new study according led by the researchers at the University of Warwick suggested that middle aged and elderly people possessing high levels of vitamin D could decrease their risk of developing heart disease or diabetes by 43%.

Vitamin D, a nutrient that the body makes from sunlight, is also found in fish and fortified milk. A team of researchers at Warwick Medical School carried out a systematic literature review of studies examining vitamin D and cardiometabolic disorders. Cardiometabolic disorders include cardiovascular disease, type 2 diabetes mellitus and metabolic syndrome.

On the other side, the 2008 report in The American Journal of Clinical Nutrition posted that over half of all adults and children have less than optimum levels, despite the health potential of vitamin D.

The study is reported to involve 28 studies including 99,745 participants over varied ethnic groups including men and women.

The research revealed a significant link between high levels of vitamin D and a lowered risk of developing cardiovascular disease (33% compared to low levels of vitamin D), type 2 diabetes (55% reduction) and metabolic syndrome (51% reduction).

Latest News

Father Shoots Girl’s Laptop, Posts Video on Youtube
Apple Begins Inspection
Researchers Blame Technological Advancements For Kids’ Poor Sleeping Pattern
The Google Motorola Deal Approved By US and EU
Replace Sugary Drinks with Water to Lose Weight
NASA Scientists Develop New Space Testbed
Scientists Expecting Life at Icy Dark and Cold Regions
Mysteries Behind Milky Way Galaxy To Be Unveiled
Scientific Equation behind the Shape of Ponytail Unveiled
Cooma People Encouraged To Donate Blood
Knox Receives Less Dental Care Funding
Massive Fight in Sydney Club